Voor noodgevallen maken wij gebruik van onze eigen huisarts. Wij proberen in eerste instantie altijd de ouder(s)/verzorger(s) te bereiken. Daarom moeten wijzigingen van telefoonnummers altijd direct worden doorgegeven. Bij het intakegesprek komen ook vaccinaties en medicijngebruik aan bod. Bij eventuele ongelukjes nemen we deze gegevens mee naar de huisarts of naar het ziekenhuis. Wij hebben de plicht om ongevallen te registeren. Er is altijd een pedagogische medewerker aanwezig met een BHV- / EHBO- en een reanimatiediploma.


De verblijfsruimte wordt dagelijks schoongemaakt door de desbetreffende leiding of de interieur verzorgster. Dit gebeurt na sluitingstijd. Tussentijds houdt de pedagogisch medewerker de algemene hygiëne in beeld. 


Wat betreft de hygiëne is er een mogelijkheid om te douchen (bespreekbaar) na een intensief dagje sporten of survivallen.

Hiervoor zijn meerdere douchen beschikbaar en wordt door ons aangeduid als meiden en jongens kleed- en douchehokjes. 

Ook je haren in een vlecht of staart, geen sierraden om en zuinig omgaan met kleding en materiaal wordt de kinderen geleerd.

Ten aanzien van de hygiëne heeft het personeel een voorbeeldfunctie door er lichamelijk verzorgd en netjes uit te zien en de hygiëne regels in acht te nemen.